Acne rug behandeling Amsterdam?

Woon je in Amsterdam of in de buurt en heb je last van acne op je rug? Acne begint vaak in de puberteit en bijna iedereen krijgt daar wel mee te maken. De mate waarin verschilt echter, want acne kan ook een huidaandoening worden met een chronisch karakter. Actieve acne komt vaak voor op de rug. Dat is heel vervelend en je kan je daardoor onzeker gaan voelen of je vindt het gewoon niet mooi en ervaart het als storend. Bij ons is het mogelijk om actieve acne aan je rug in Amsterdam te laten behandelen. Het is zelfs zo dat een behandeling aan de rug net als overigens aan het gelaat vaak het meeste resultaat oplevert. Overigens hebben wij ook behandelingen om acné littekens te verminderen.

Hoe ontstaat acne op je rug?

Acne ontstaat door een ontsteking van de talgklieren in de huid. Dit begint vaak in de puberteit als de huid door hormonen verandert. Zo worden de talgklieren op je rug groter en als er veel aanmaak van talg is, ontstaat er een ophoping, waardoor er een verstopping ontstaat. Als de talgklier openbarst, bestaat de kans dat er vetzuren en bacteriën in de huid komen met een ontsteking van de huid tot gevolg. Er zijn specifieke kenmerken van acne te benoemen, zoals een rode huid en puist op de plek van de ontsteking, maar ook de aanwezigheid van cysten of abcessen. Overigens zijn er meerdere oorzaken dan alleen hormonale factoren die invloed hebben op het ontstaan van acne. Heb je een ouder met acne dan kan jij als kind daar erfelijk mee belast zijn. Zo is het ook mogelijk dat je acne krijgt door bepaalde medicatie of voeding. De oorzaak is niet altijd te achterhalen, maar het is wel mogelijk om acne op je rug te behandelen.

Doel van behandeling acne op rug

Onze huidtherapeuten behandelen acne op je rug met als doel tot een vermindering van de ontsteking van de talgklieren van je huid te komen. Het is bij een behandeling tegen acne tevens de bedoeling om de conditie van je huid te verbeteren om daarmee ontstekingen te beperken. Tijdens het vrijblijvende en gratis eerste consult in Amsterdam bespreekt onze huidtherapeut de mogelijkheden om acne op je rug te behandelen. Misschien heb je al andere methoden geprobeerd om acne op je rug te laten behandelen, zoals met antibiotica. Helaas, heeft dit vaak maar voor een korte periode effect en blijft een lange termijnresultaat uit. Overigens komt het in enkele situaties voor dat een combinatietherapie meer effectief is, bijvoorbeeld met medicatie die voorgeschreven is door de dermatoloog of huisarts.

Acne op de rug in de diepte behandelen

De behandeling van acne op de rug richt zich op een aanpak in de diepte. Hierdoor verbetert de huid en wordt deze gezonder. Dat heeft tot gevolg dat de huid beter gaat functioneren, waardoor de talgafscheiding vermindert. Bij een verhoogde talgafscheiding of als er sprake is van een bacterie, zoals P. acne, is het belangrijk om acne in de diepte te behandelen. De huid wordt hierdoor rustiger.

Verschillende behandelingen voor actieve acne op de rug

Onze huidtherapeuten passen verschillende behandelingen toe om actieve acne op de rug aan te pakken. Tijdens het eerste consult volgt er een behandelplan met de behandeling die afgestemd op je persoonlijke situatie en het meest effectief is. Peelings en zuren zijn bijvoorbeeld ideaal om talgklieren in de diepte te behandelen, zoals een peeling met salicylzuur. De activiteit vermindert en ook wordt de bacterie minder actief. Het is mogelijk vitamine C toe te voegen aan de behandeling om de conditie van de huid verder te verbeteren. Bij milde acne op de rug is het eveneens mogelijk om een laser te gebruiken om bacteriën te doden en talg te verwarmen met als doel dat de poriën minder snel verstopt raken.

Thuisbehandeling van belang: voorbereiding

Bij actieve acne op de rug is het eveneens belangrijk om thuis de huid alvast voor te bereiden op de behandeling. Denk aan een periode van minimaal twee weken voordat je bij onze huidtherapeut voor een behandeling langskomt. De behandeling heeft meer effect als je huid door de voorbereiding rustiger is en gaat exfoliëren. De meest ideale situatie is als je het bovenste huidlaagje al op een milde manier is verwijderd. Dit vormt een uitstekende basis om de diepte in te gaan tijdens de behandeling. Onze huidtherapeut geeft je uiteraard ook advies om je huid het beste te verzorgen door de juiste producten te gebruiken.

Wil je acne op je rug laten behandelen in Amsterdam?

Huidzorg Laserklinieken heeft een vestiging in Amsterdam waar je acne op je rug kan laten behandelen. Reserveer vrijblijvend en gratis een eerste consult om de mogelijkheden te bespreken. Je krijgt alle ruimte om vragen te stellen aan onze huidtherapeut en hoeft pas na afloop van het gesprek te bepalen of je een behandeling wilt boeken.